08 май, 2012

Кои са 5-те неща, които губят времето ни в работата?


Попаднах на много добра инфографика в mashable на тема: Нещата, които губят ценното ни време в работата.
И тъй като темата на блога са бизнес социланите мрежи, не мога да не споделя така ценната информация. Колегите са направили проучване и са установили, че Петте "time wasters" са:
  • Опит да открием колега. Това отнема по 74 минути на ден! Това е повече от час! В проценти загубеното време в търсене на хора, информация,насрочване на срещи е 36%.
  • Опит да открием информация. Служителите средно на ден губят близо час да намерят информацията, която търсят.
  • Дублиране на комуникацията. 14% от загубеното време се дължи на обработка на дублирана информация или работа с нежелана информация (спам). Изразено в минути това е близо 40 минути.
  • Опит за насрочване на среща/ Нежелана комуникация близо по 30 мин загуба на ден.
Би ми било интересно да споделите дали Вашата компания изпитва подобни болки. Ако сте ги решили пък, би ми било интересно как?

Самата инфографика продължава с това как можете да решите подобни проблеми. Аз няма да я преразказвам, а ще дам моето мнение.

Всеки един от горе посочените проблеми можете да решите, използвайки на всички познатите ни т.нар. "social" инструменти. Напр. тагването може доста бързо да реши голяма част от проблемите Ви в търсене на информация и хора и избягване на дублираната информация. От друга страна една Facebook-подобна стена в корпоративната социална мрежа ще даде актуална информация за статуса на колегите, какво правят, налични ли са за разговор и ще спестят доста време в напразни телефонни разговори, опити за насрочване на среща и др. подобни. Повече информация можете да намерите в тематично свързаните постове по-долу.


21 март, 2012

The Management Tip: Enterprise 2.0 and Social Business - Video


Едно изключително видео, което извежда част от предимствата да си Social Business:
Enterprise 2.0 and Social Business - Video - Harvard Business Review

02 февруари, 2012

Какво означава колаборация?


... да предприемеш действие за разрешаване на дадена задача със свои зания и опит, да го споделиш и комуникираш с някого, да стигнете до съгласие и заедно да постигнете по-добър резултат.



Кой е водеща фигура в колаборацията?


Хората, тяхното мислене и начин на работа "правят" работата в екип (колаборацията).
Попаднах на интересна статия на тема: "People Make the Collaboration, Not the Tools - But Tools Have a Friction Profile", която си заслужава четенето от всеки, който иска да работи продуктивно. Бих искала да споделя един абзац от нея:
" A second example is when a team is using email to collaborate on documents, such as proposals or contracts. When email messages are flying left, right, and center, the friction profile includes having to keep a personal watch over everything that comes in, the never-ending lingering worry that you’ve missed out on part of the conversation, the inability to know if you actually have the latest edition of a document or not, and the need to keep sending around updated versions of the document to everyone involved. For such a team, there are alternative ways of collaborating on documents, that don’t involve email. It could be a Google Doc or something similar that enables online editing. The document could be stored in a SharePoint document library, supporting check-in and check-out. Depending on the approach selected, the friction profile will differ. With Google Docs, you have to use a web browser for writing (which is quite different for people), and offline editing is not supported. With a SharePoint document library, the friction profile includes aspects such as the separation of the conversation about the status of the document from the document itself (making it more difficult to correlate current action with the document), and depending on how it has been set up, the need to access a different document library for different documents (which adds to the confusion)."

16 декември, 2011

Кои са петте вида колаборация?


Колаборацията, сътрудничеството или работата в екип е акт на съвместна работа във връзка изпълнението на дадена дейност и постигането на резултати. Колаборация може да има във всяка една сфера на дейност и процеси, при които хората работят заедно. Изследванията и проучванията на процеса на колаборация стават все по-интензивни през последните години с развитието на софтуерните технологии. Дизайнери, мениджъри и учени от различни области се стараят да създадат по-използваеми и ефективни среди и методи за сътрудничество и да използват правилните канали на комуникация.

Предмет на настоящата статия е работата в екип в организацията и различните начини, по които тя може да бъде постигната.

Имейл колаборация: Имейлът е най-ниското ниво на работа в екип. Включва, както се подразбира, използването на имейл (CC, прикачени файлове, текстове), чат, SMS.

Работа в екип върху съдържание. Включва създаване и редактиране на информация. Този вид колаборация е най-ефективен, когато документите се съхраняват онлайн, могат да се достъпват независимо от времето и мястото, а инструментите за работа в екип да включват няколко канала: форум, коментар, работа с MS Office,

"Conversation Centric Collaboration". Този тип колаборация има за цел да генерира разговор около определена тема, като в същото време даде възможност да се включат неограничен брой хора независимо от мястото, на което се намират. Този вид работа в екип успешно "създава" "knowledge" база, а инструментите включват: блогове, уикита, чат и пр.

Работа в екип около процес. Всяка организация управлява дейността си с помощта на работни процеси. Колаборацията в този случай се изразява в това да се добавят инструменти, които да подпомагат работата в екип, а именно: дискусии, възможност за изпращане на файлове, линкове, създаване на екипни работни пространства и пр.

"Collaborative Management" е координацията и управлението на програми, проекти или процеси посредством т.нар. екипни работни пространства, екипни календари и "social" инструменти.

14 декември, 2011

Как да изберем "social collaboration" софтуер за организацията?



Във времето, когато социалните мрежи са бум в комуникацията между хората, в организацията служителите започват да налагат различен начин на работа в екип. Ефективната колаборацията се постига посредством правилните инструменти.

Попаднах на статия, която искам да споделя с Вас на тема "Let's get metaphysical about enterprice collaboration", в която авторът разглежда няколко въпроса:

  • Какво означава Колаборация/ работа в екип?
  • Кой е подходящият софтуер за постигане на ефективна работа в екип?
Искам да споделя с Вас част от статията:
Какво означава точно думата "Collaboration"?: постигане на общи цели и изпълнение на работа със значително по-високо качество. Това е така, тъй като в решаването на "задачите" участват много хора, събира се т.нар. "the wisdom of the corwds", а всичко това се обединява на едно място, посредством различни комуникационни канали.

Основният въпрос при избора на социален софтуер за бизнеса е: Кой стои в центъра? Разбира се, това са хората! Хората, които създават съдържание. Съдържание, което включва - задачи, документи, данни, знание, информация, коментари, ключови думи, размяна на имейли и незабавни съобщения - чат и пр. Цялото това съдържание е неструктурирано. Целта на социалния софтуер за бизнеса е да структура цялата тази информация. Т.е ефективната колаборация се постига, когато са включени всички комуникационни канали, а не когато програмата е съсредоточена само върху едно от тях. Пример Sharepoit, който залага на document management.

Ще завърша с един цитат: "If you want the system you select to get used, make sure it's flexible enough to handle a multiplicity of work products, to add structure where needed to tame inherently unstructured comments and feedback; to provide a platform that facilitates unstructured comments and conversation on any work activity; and to act as a portal to unify our online collaborative experience."

08 декември, 2011

Споделено от Маркетинг с нулев бюджет 2, част 2



Винаги имаш какво да научиш от маркетинг семинарите! Именно затова споделям с Вас и втората част от лекциите на семинара "Маркетинг с нулев бюджет 2"  



Локално SEO - Станислав Димитров
Лекциите на Станислав винаги са били много полезни. Той споделя social инструменти, които всеки може да приложи някъде в работата си или живота.
Аз също ще споделя акцентите и полезните social инструменти, за които научих:

  • Участие в каталозите на Google;
  • За да сме добре оптимизирани така да го нарека "по място", трябва да отговорим на следните изисквания: Location - близост на бизнеса, къде се намира;
  • Relevance - уместност на името на бизнеса, категория;
  • Prominence - популярност, ревюта, цитати;
  • NAP - (name, address, phone) - да са еднакви навсякъде в интернет;
  • Трябва да имаме добре попълнен профил, описание (200 символа) да сме избрали правилните категории - пет на брой, да имаме ревюта, оценки от потребители. Хубаво е да пускаме месечните промоции;
  • На страницата на адреса в уеб сайта да имаме вградена карта на местоположението;
  • Детайлите на контактите - на всяка страница;
  • Снимки във Flickr добре се индексират;
  • Picasa позволява и задаваме на местоположение;
  • Foursquare - създаване на venue или page за бизнес;
  • Останалите споделени инструменти можете да видите директно от презентацията - няма да съжалявате.

Иво Илиев за Онлайн репутацията
До момента не бях слушала лекция на Иво. Разбира се, той много ми хареса :)
Ето и акцентите:

  • Винаги знайте какво мислят за вас го имайте в предвид;
  • Хората търсят, но не се знае на кого ще попаднат. Затова трябва да знаем какво пише за нас в интернет;
  • Бизнесът е бизнес на отношенията - Likeonomy;
  • 81% от хората първо търсят в интернет преди да купят;
  • Добре е да знаем кои са нашите инфлуенсъри и просуматори (тези, които тестват продукта и задължително пишат в интернет за него);
  • Хубаво е винаги да търсим (превантивно да питаме) препоръки и мнение и когато хората търсят нещо за нашия продукт, отговора да го намерят при нас;
  • В Google Alerts да задаваме сигнали за: име на фирма в различни словосъчетания, уебсайт, адрес, продукти, категории, геолокация, конкуренти, "link:www.site.com" - къде са сложили линк към нас;
  • Blogpulse - да следим дали някой не е написал нещо за нас;
  • Samepoint - какво казват за нас в social media;
  • Ако успеем да съберем армия от онлайн защитници, потребители, това ще ни спести доста усилия.

Как да изкушим потребителите? - Мирена Тодорова
Това беше доста добра презентация. Мирена сподели много идеи, които са ползвали за популяризирането на продуктите на Победа. Да си призная останах очарована. Победа имат 6 страници във FB, работят с блогъри, участват в други FB страници, постоянно организират игри и раздават награди.
Ето и някои от част от акцентите:

  • Всеки човек иска отношение, подход, преживяване;
  • В интернет трябва да сме загадъчни, атрактивни;
  • Да обещаваме повече неща, но и да изпълняваме;
  • Да не постваме постоянно информация.


Стела и "Право в сърцето"
За съжаление не можах да присъствам на тази лекция. Знам само, че и от нея можете да вземете по нещо полезно и за вашия бизнес. :)

07 декември, 2011

Споделено от Маркетинг с нулев бюджет 2



И тази година имах възможността да участвам в семинара Маркетинг с нулев бюджет 2. Отново беше 2 дни и отново имаше какво да "вземеш" със себе си.
Аз както миналия път си водих записки - винаги имаш какво ново да чуеш и научиш. В twitter можете да проследите коментарите на #zeromarketing.

E-mail камасутра
Борил сравни имейл маркетинга с процеса на запознанството - ангажиране, ухажване, щастливо събитие, играчки (инструменти), връзка, продажба.
Споделям с Вас акцентите:
  1. Хората не се интересуват от нас независимо какво правим, а какво те получават в замяна
  2. Как да ангажираме аудиторията, на която изпращаме имейл?
    • поредица от истории от практиката;
    • полезен мини курс;
    • специализирани доклади;
    • информационен бюлетин - новини от бранша на клиентите, а не новини, които засягат нас;
    • кратки съвети;
    • инфографики, карикатури, анкети, гласуване, споделяне на идеи;
    • конкурси и съревнования;
    • подаръци;
    • приятни изненади.
  3. Когато правим предложение, трябва да се поставим на мястото на хората и да си задаваме следните въпроси:
    • Какво се опитвам да продам?
    • колко струва?
    • Защо да ти се доверявам?
    • Какво има за мен?
  4. Каквото и да прави клиентът иска да се чувства спокоен - колкото по-рано, толкова по-добре. Хубаво е да покажем защо да ни вярват? (отзиви, факти, препоръки, квалификация...)
  5. Mailchimp - препоръчана от Борил имейл система за изпращане на имейли


Уеб тетрис - правилните елементи на правилните места
Лекцията беше на тема правилно построяване на уеб сайт (кои елементи къде да стоят), за да се постигне по-голямо въздействие върху потребителя.

Акценти:
  1. Потребителите не обичат да мислят;
  2. Потребителите сканират съдържанието. Поради тази причина отделните елементи трябва ясно да се отличават, за да могат да насочат клиента към правилното място;
  3. Много добре трябва да се подберат точните думи. Пример: по-въздействащо е "регистрирай се" от "регистрация" или "Запазете Вашето място СЕГА";
  4. По-добре да се използват стандартните бутони и символи, отколкото да се експериментира;
  5. Полето за търсене да стои горе дясно (традиционно - поле + символ лупа);
  6. Сайтът без шум - ясна структура, важните неща на първо място, елементи за кликване да се виждат, да се спазват установените правила;
  7. Сайтът да го възприемем като билборд на магистрала. Потребителят го сканира толкова бързо и вижда точно това, което би видял на билборда на магистралата.

Как да построим съдържанието в уеб сайта?:
  • Да не е подробно, да се съкратят ненужните думи и абзаци, да е Вие-ориентирано;
  • Да се говори за нуждите на клиента;
  • Може да се замести с картинка.
Постояване на Facebook страници. Да включим следните елементи:
  • Хумор;
  • Да се подчертая бутона Like (напр. със стрелки...);
  • Да се даде допълнителен стимул;
  • Менюто да се персонализира;
  • Игри.

Похвали и кризи - как да реагираме? – Бисер Вълов
Тема, която доста фирми пренебрегват. Признавам си, че и аз не й обръщам достатъчно внимание и имено затова ми беше и полезна. На пръв поглед нещата изглеждат лесни, но ....

Акценти:
  • В по-голяма част от случаите кризите се пораждат от конкурентите;
  • По време на криза първо трябва да се погрижим за сигурността, хората, ресурсите;
  • Винаги трябва да сме подготвени, а това включва: планове на варианти за реакция, кризисен контакт лист, предварително сформиран екип и отговорници;
  • Най-важното по време на криза: да не реагираме веднага, да изчакаме, да анализираме коментарите - на какво се дължат, дали нямат връзка с конкуренцията, да се отговаря лично и открито, да сме справедливи, не пресметливи и пр.;
  • Да не се обясняваме в коментари повече от два пъти. Ако не можем да го кажем, то по-добре да изнесем диалога навън;
  • Когато имаме положителни коментари: да ги събираме в база, да сме благодарни, да отдадем лично внимание;
  • Когато отговаряме във FB целта е да провокираме диалог, а не само да благодарим. Да задаваме емоционални въпроси.


Позициониране и популяризиране на световния пазар – Хрис

Акценти от презентацията:
  • Ако искаме да разпространим нашите идеи/ продукти и пр. да използваме личните си контакти, да им изпратим лично съобщение, да им изпратим персонализирам имейл;
  • Да комуникираме с хората и да събираме контакти;
  • Да разпределим контактите си в листи - Twitter, Facebook;
  • Ако ни предстои пускане на нов сайт/ услуга, да пуснем Beta start up с предварително записване. Хубаво е да добавим social share инструмент;
  • Важно е да знаем: Хората по един и същ начин ли мислят/ описват за нашия продукт както ние мислим за него?;
  • Да се фокусираме върху силните ни страни: какво правим по-добре от конкурентите;
  • Да не предлагаме стоката "X" ако клиентът го вижда като "Y";
  • Съвети: да търсим мнение/ съвет, да подарим нещо за положеното усилие на хората, да ги питаме (анкета, feedback форма).
БЪДИ 12 ПЪТИ ПОЛЕЗЕН И 1 ПЪТ РЕКЛАМИРАЙ


Маркетинг "вирус" ефект - Александър Ненов
Александър имаше доста интересна лекция откъм идеи как ние самите да предизвикаме вирусен ефект чрез споделяне на видео.
От практиката си той сподели как по-бързо са разпространили шума около новия сезон на Биг Брадър и пускането на нова социална мрежа за запознанства. Самите те правят видеото, наемат актьори. След това споделят видеото в social сайтове. И резултатът е - дават ги по новините на btv, а гледанията в сайтовете се увеличават многократно.

Очаквайте 2-ра част от статията  "Споделено от Маркетинг с нулев бюджет 2"
Споделени презентации на уеб сайта.

12 август, 2011

Кой е най-верният ти retweeter?







Една от новите услуги на Twitter e WhoReTweetedMe. С едно копи и пейст можете да проследите всички тетвитвания за създаденото от Вас съдържание.
Весело туитване :)



Web Statistics